PIBG ditubuhkan adalah bertujuan
untuk menjadi peneraju permuafakatan antara
ibu bapa, guru dan komuniti demi kecemerlangan pelajar. Ini bererti segala
perkhidmatan yang PIBG lakukan hendaklah
difokuskan kepada peningkatan prestasi dan kecemerlangan pelajar, yang
merupakan pelanggan utama PIBG. Disamping pelajar, pelanggan PIBG yang lain ialah ibu
bapa, guru, komuniti setempat dan pihak swasta.
Dalam
melaksanakan tanggungjawab, PIBG perlu memberi keutamaan kepada keperluan
pelanggan bukan keperluan individu atau kelumpuk dalam PIBG. Keperluan
pelanggan boleh dikesan melalui:
- permohonan sumbangan seperti pembelian peralatan, penyelenggaran dan penganjuran aktiviti murid.
- mengumpul, menganalisis dan menggunakan maklumat untuk keperluan dan kepuasan pelanggan. Contoh menyediakan senarai kepakaran ibu bapa, senarai pelajar lemah, senarai kumpulan sokongan ibu bapa.
- maklumat daripada Peti Cadangan PIBG.
- Kajian Kepuasan Pelanggan
- sumber-sumber lain.
No comments:
Post a Comment